Desconectar
ES ACTUALIDAD
Diseño

Passport to Creativity promocionará un año más la cerámica española entre prescriptores estadounidenses / Tile of Spain 2025 Passport to Creativity tour call for entries

Abierto el plazo para la inscripción en este programa que alcanza su decimotercera edición y cuyos asistentes visitarán Cevisama 2025 / Attendees will begin the trip by attending Cevisama, the International Tile and Bath Furnishing Show, held in Valencia

Hace 9 horas

Tile of Spain, la marca internacional que representa a más de 100 fabricantes cerámicos adheridos a la patronal española Ascer, ha abierto el plazo de admisión de inscripciones para participar en la edición 2025 del programa Passport to Creativity (Pasaporte a la Creatividad) para prescriptores de Estados Unidos. Las solicitudes pueden presentarse hasta el 31 de diciembre de 2024.

El objetivo de esta acción promocional, que afronta su edición 13ª, es mostrar «la rica herencia de la cerámica española al invitar a un grupo selecto de arquitectos, diseñadores de interiores y profesionales del sector a un viaje a Valencia». Durante esta recorrido, los asistentes adquirirán un profundo conocimiento sobre el origen de la cerámica, las técnicas de fabricación y las cualidades técnicas y estéticas de los diferentes estilos contemporáneos del material.

La gira de este año, que se llevará a cabo a finales de febrero de 2025, incluirá una visita a Cevisama 2025, la feria internacional que tendrá lugar en Valencia del 24 al 28 de febrero. Asimismo, todos los participantes disfrutarán de visitas guiadas a las instalaciones productivas de algunos de los principales fabricantes de Tile of Spain en la provincia de Castellón, entre otras actividades.

«Durante nuestro programa anual Passport to Creativity, los invitados emprenden un viaje educativo, adquiriendo experiencia directa sobre las ventajas únicas de la cerámica española», explica Rocamador Rubio, directora de Tile of Spain en Estados Unidos. «Los participantes profundizarán en la historia de la cerámica mientras exploran los beneficios estéticos, técnicos y funcionales de los azulejos españoles. Este conocimiento valioso podrán aplicarlo en sus futuros proyectos», señala Rubio.

Tile of Spain, the international brand representing more than 100 ceramic tile manufacturers belonging to the Spanish Ceramic Tile Manufacturer’s Association (ASCER), is accepting entries, now through December 31st, 2024, for the 2025 edition of the Passport to Creativity tour.

Now in its thirteenth year, “Passport to Creativity” honors the rich heritage of Spanish ceramics by inviting a curated group of architects, interior designers and industry professionals on a trip to Valencia, Spain.* Throughout this immersive 5-day tour, attendees will gain deep knowledge of the origin of ceramics, manufacturing techniques and the technical and aesthetic qualities of various styles of tile.

This year’s tour will take place in late February 2025, with exact dates to be announced. Attendees will begin the trip by attending Cevisama, the International Tile and Bath Furnishing Show, held in Valencia, Spain, from February 24th – 28th, 2025. Following the show, participants will enjoy guided tours of Tile of Spain manufacturers’ facilities, explore local historical landmarks and immerse themselves in Spanish culture, all while earning CEU credits.

“During our annual ‘Passport to Creativity’ tour, guests embark on an educational journey, gaining first-hand experience of the unique advantages of ceramic tiles from Spanish manufacturers and tile experts,” states Rocamador Rubio, Director of Tile of Spain for the USA. “Participants will deepen their understanding of the history of ceramics, while exploring the aesthetic, technical and functional benefits of Spanish tile. This valuable knowledge can be applied to their designs, helping them meet the evolving demands of interior, exterior, commercial and residential projects.”

If you are an architect, designer or trade professional interested in attending this year’s trip or would like additional information, Tile of Spain invites you to fill out the “Passport to Creativity” interest form, here.